#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 82: Sisters Kardeşler || Patrick DeWitt

17 Haziran 2017 Cumartesi

Okudum Bitti- 82: Sisters Kardeşler || Patrick DeWitt





          Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı Sisters Kardeşler. Patrick Dewitt'in daha önce Kâhya ve Klara isimli kitabını severek okumuştum. Yazısı burada

        Sisters Kardeşler, Kâhya ve Klara'dan önce çıktı ama ben yeni kitabı daha önce okumuş oldum. Onu çok beğenince Sisters Kardeşler'i de hemen okumak istedim. Sisters Kardeşler'de aslında epeydir gözüm vardı ama alınacak/okunacaklar listesi Çin Seddi uzunluğunda olunca sıra gelmemişti. 

       2011 Man Booker Ödülü Finalisti 
       Governor General's Edebiyat Ödülü
       Rogers Writers' Trust Roman Ödülü
       Giller Ödülü Finalisti
       Yılın En İyi Kitabı- Amazon.Ca
       Yılın En İyi Romanları Seçkisi - Washington Post

          Kitabın künyesi böyle parlak. Kapağı da çok güzel. Konu da ilginç. :) Aslında ben Sisters Kardeşler olarak düşününce Sisters soyadlı katil kız kardeşlerin hikayesi sandım. Ama Sisters Brothers çıktılar. :) Tommiks gibi , Red Kit tadında mı acaba diye bir heyecanlandım. Ama pek öyle değil. Ama bu hayal kırıklığı olmadı yine de.  1850'li yılların Amerika'sında Eli ve Charlie Sisters iş gereği bir yolculuğa çıkarlar. İş dediysem adam öldürmek. :) Kız kardeş oldukları konusunda yanılmış olsam da işlerini tutturabilmişim. :) Bu yolculuklarında çılgın maceralara atılırlar. Başlarına epey işler açılır. Yani kapakta yazan, 

''Çok iyi, çok eğlenceli, çok efkârlı'' yazısı oldukça doğru. 

      Ana karakterimiz Eli , çünkü o anlatıyor bize. :) Eli daha duygusal, bir katile göre epey merhametli bile denilebilir. Charlie daha hırslı, daha profesyonel. Bu yüzden daha itici sanki. Eli iri yarı ama zarif ruhlu. Sevdim onu ya. :) Yaptığı işten memnun da değil aslında. Patronları Commodore , altın arayıcısı olan Hermann Kermit 'in kendisinden bir şey çaldığını ve cezalandırılması gerektiğini söyler ama ikilimiz işin renginin farklı olduğunu öğrenirler. Daha fazla detay yok. Okuyun pişman olmayacaksınız.

       Hem 2018 yılında filmi de gösterime girecekmiş. Yönetmenliğini Jacques Audiard yapacakmış. Sanırım müthiş çekici Joaquin Phoenix de kadroda. Filmden önce okuyun yani. :) Hem eğlendim hem hüzünlendim hem de dehşete kapıldım. 





''En güzel şarkılar hüzünlüdür.''


''Hepimiz incinebiliriz , diye geçirdim içimden, kimse tasa ve üzüntüden bütünüyle muaf değil.''


''Zor bir dost bulmak,'' dedim.
 ''Dünyanın en zor şeyi,'' dedi bana katılarak.


''İçimden, 'insanlara ait hayvanlar ne kadar zavallı hayatlar yaşıyorlar,' diye geçirdim.''



DOMİNGO YAYINLARI 

Çeviren: Avi Pardo
Nisan 2012
358 Sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder