#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 11: Koşmasaydım Yazamazdım || Haruki Murakami

5 Şubat 2018 Pazartesi

Okudum Bitti- 11: Koşmasaydım Yazamazdım || Haruki Murakami




               Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı severek okuduğum yazarlardan olan Haruki Murakami 'nin Koşmasaydım Yazamazdım kitabı. Severek okuduğum dedim ama henüz sadece fotoğraftaki beş kitabını ve bir de Sputnik Sevgilim'i okuyabildim ama seviyorum. :) 

1Q84 hakkındaki fikirlerim burada  ,

İmkânsızın Şarkısı burada ,

Zemberek Kuşunun Güncesi burada ,

Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında burada ,

Sputnik Sevgilim burada .

        
            Adından da belli olduğu üzere Murakami koşma aşkını anlatıyor bu kitapta. Öyle böyle değil, esaslı bir koşucuymuş. Koşarken yaşadıklarından, hissettiklerinden bahsediyor. Bir nevi koşu günlüğü gibi olmuş. Değişik zamanlarda, değişik yerlerde aldığı notlardan oluşuyor.

          Diğer kitaplarını severek okuduğum Murakami'yi tanımak için güzel bir okuma oldu.



''Her gün bir iki saat hiç kimseyle konuşmadan koşsam da, dört beş saat masa başında sessiz sessiz çalışsam da, bu beni ne bunaltır, ne de canım sıkılır. Gençlik yıllarımdan beri böyle bir eğilimim vardır. Birileriyle bir şey yapmaktansa, tek başıma sessizce kitap okumayı, kendimi vererek müzik dinlemeyi severim. Tek başına olduktan sonra yapacak bir şeyler bulmak konusunda sıkıntım yoktur.''


''Yürekte açılan yaralar, bir insanın bağımsızlığı karşılığında dünyaya ödemek zorunda olduğu çok doğal bir bedel.''


''Kabul edelim ki hayat temelde adaletsizdir. Burası kesin. Fakat adaletsiz bir yerde olsanız bile, orada bir tür adalet bulabilme olasılığının varlığına inanıyorum. Bu, zaman ve zahmet gerektirebilir. Belki de harcadığınız zaman ve zahmetin boşa gitmesi sonucuyla karşılaşabilirsiniz.''


''Bir roman yazarı için en önemli nitelik, söylemeye gerek bile yok, dehadır.''



''Kaç plağım olduğu sorulduğunda, 'Bir hayli çok gibi, fakat henüz yeterli değil' diye yanıtlayabiliyorum ancak.''



''Eğer bir mezar  taşım olacaksa, oraya yazılacak ifadeyi kendim seçebileceksem, şöyle yazılmasını istiyorumm:

    Haruki Murakami
    1949-20**
    Yazar (ve Koşucu),
   En azından sonuna kadar yürümedi.

Şu an için beklentim bundan ibaret.''



DOĞAN KİTAP

11. Baskı Şubat 2017
172 Sayfa



7 yorum:

  1. Selam. Ben Murakami ile kitap kulübümüz sayesin de Yaban Koyununun İzinde kitabı le tanıştım. Zor bir kitaptı başta anlayamadım dilini.
    Sonra diğer kitaplarını okumaya başladıkça çook sevdim. Ama yeni başlayacak olanlara tavsiye Koşmasaydım Yazamazdım ve Sahilde Kafka kitabı oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahilde Kafka'yı okuacağım inşallah ben de yakında.

      Sil
  2. Japonlarda da ne acayip kafa var değil mi?ben tüm kitaplarını okudum ve bir tanesi bile normal bi kafanın eseri değil,ah Murakami:))

    YanıtlaSil
  3. İlk okuduğumda tuhaf gelmişti. Daha çok kitabını okudukça bağımlısı oldum :) Hala okumadığım kitapları var bakalım :))

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    ‘’Haruki Murakami – Koşmasaydım Yazamazdım’’ kitabıyla ilgili hazırlamış olduğunuz yazı için teşekkürler. Bu kitap, benim gerçekten yazarlığa bakış açımı değiştirdi. Yazmak konusunda motivasyonumu artıran ‘’Koşmasaydım Yazamazdım’’ kitabından en sevdiğim alıntıları derlemiştim, izninizle ben de sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/haruki-murakami-kosmasaydim-yazamazdim-kitabindan-10-enfes-alinti/

    Yazılarınızın devamının gelmesini dilerim,
    selamlar ve keyifli okumalar olsun.

    YanıtlaSil