#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 13: ''Aslında...'' || Ercan Kesal

8 Şubat 2018 Perşembe

Okudum Bitti- 13: ''Aslında...'' || Ercan Kesal





              Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı, sevgili Öylesine Biri ile İnstagram üzerinde başlattığımız #Kesalokuyoruz etkinliğimizin ilk kitabı. Sondan başa doğru sırayla tüm kitaplarını okuyacağız. 

   Çok sevdiğim Ercan Kesal'ın daha önce okuduğum kitapları :

Bozkırda Bir Gece Yarısı burada ,

Cin Aynası hakkındaki yazım için burada ,

Peri Gazozu yazım burada ,

Evvel Zaman burada ,

Nasipse Adayız da burada .

           Çok yönlü, mükemmel bir insan Ercan Kesal. İçinde olduğu her işi güzelleştiren insanlardan. Daha önce de söylediğim gibi sırf Ercan Kesal var diye Çukur dizisnini izlemeye başladım. Çok severek izliyorum. 'Çukur evimiz, İdris babamız!', Ercan Kesal da kıymetlimiz. Belki dizi sayesinde, hiçbir kitabını okumamış insanlar da merak edip mesela Peri Gazozu'nu okur. Umarım yazma çalışmaları devam ediyordur da yakın gelecek de yeni kitabına kavuşurum. Okumadığım son kitap Zamanın İzinde 'ye ufak ufak başladım. Mümkün olsa her kitaplıkta bir tane olsun isterdim. 

              Aslında' ya dönecek olursam ; çıkacağını duyduğum zamandan itibaren hakkında hiçbir şey okumadım. Nasılsa her şekilde alıp okuyacaktım. Ben almadan süper kahraman gibi bir arkadaşım fuardan alıp gönderdi. Ben yine de başlayana kadar hakkında hiçbir şey okumadım. Arka kapak yazısı da dahil. Hal böyle olunca kitabın söyleşilerden oluştuğunu başlayınca öğrendim. Sürpriz oldu.


       ''Sanat ve Hayat'', ''Edebiyat'' ve ''Sinema'' başlıkları altında toplanmış farklı farklı kişilerin Ercan Kesal ile yaptığı söyleşilerden oluşuyor. Hiç Ercan Kesal okumadıysanız bu kitabı sona saklamanız iyi olacaktır. Diğer kitaplar hakkındaki soru- cevaplardan önce kitapları okumuş olmak daha isabetli olacaktır. Sevdiğim yazarların biyografilerini, bu tarz söyleşilerini okumayı seviyorum. Zaten birkaç tanesini daha önce de okumuştum. Severek okudum. Arada bazı soruları fazla uzatılmış buldum. Ya da o benim soru soranla değil cevap verenle ilgili olmamdan kaynaklanıyor olabilir.

     

        Özetle bu kitap Ercan Kesal'ın kaleme aldıklarını değil, Ercan Kesal'ın kendisini içeriyor. Sorulardan hareketle bize kendisini, duruşunu, hayatını, sanatını anlatıyor. Bir kere daha, sen ne harika bir insansın Ercan Kesal, iyi ki varsın, dedim kendi kendime. Gerçekten de iyi ki var. Kitapta çok güzel fotoğraflar da var. 




'' İki binli yılların Türkiye'sini anlamak için sadece on dakika herhangi bir televizyon kanalındaki tartışma programını izlemek yetmez mi sence? Kişisel tarihim diyerek anlattıklarım ülkemin tarihinden başka bir şey değildir.''


''Gemişin etnografik şimdiki zaman olduğunu unutmadan, gerçeğin ilhamına sığındım sadece, istismar etmedim.''



''İtiraz etmek kıymetlidir; insanın özsaygısıyla alakalı bir şeydir...''



''Büyüttü beni kitaplar ve hâlâ kitaplardan öğrendiklerimle yapıyorum ne yapıyorsam. Senaryo yazıyorsam yine okuduklarım sayesinde, oyunculuk yapıyorsam yine onlar sayesinde...''



''Kelimeler kendiliğinden oluşmuş keyfi şekiller değildir. Kelimelerin ruhu vardır. Yeryüzünün ve insanlığın yaşadığı tüm maceralar kelimelerin içine, ruhuna sinmiştir. Bu yüzden kavimler kapısı bir coğrafyanın dili olan Türkçe bence dünyanın en büyülü ve zengin dillerinden biridir. İnsan diline aşık olur mu? Ben aşığım Türkçeye. Onu sadece sıradan bir iletişim aracı olarak algılamıyorum. Tüm dünyayı anlama ve anlatma yolculuğumun eşsiz bir kılavuzu olarak görüyorum.''




İLETİŞİM YAYINLARI

Hazırlayan: Doğuş Sarpkaya
1. Baskı 2017
316 Sayfa



2 yorum:

  1. Geçenlerde tevafuken bir dergide yazısına rastladım. Çok beğendim. Sonra araştırınca gördüm ki meğer Ercan Kesal bizim İdris babaymış. 😅 Yazısını çok beğendim, kitaplarına da mutlaka bakacağım. 😄 Hangi kitabıyla başlamamı önerirsin?

    YanıtlaSil